Coping...

Sitter och försöker få någon fiorm av förståelse inför en av uppgifterna i denna kurs... Ska skriva en rapport men just nu är det en enda röra i mitt huvud. Vi ska skriva om coping, empowerment, self efficacy, compliance och familjefokuserad omvårdnad. Jag har ganska bra koll men ändå känns det som om jag inte vet någonting. Förvirrande. Det jobbiga är att allt i bakgrunden (förutom om patientfallet) och resultatet ska vara refererat från litteraturen. Tur att det bara är sex böcker att leta i och försöka förstå! Rapporten i våras var det tolv böcker om jag inte minns helt fel!
 
Annars är läget rätt lugnt, om två veckor lär vi väl få svaret på medicintentan. Både längtar och gruvar mig. Det kändes jättebra när jag gick ut från tentasalen men nu är jag osäker efter att ha hört vad alla andra skrivit på sina svar. Jaja, får ta itu med en eventuell omtenta senare i så fall. OM det är så att jag kuggade tentan har jag två veckor på mig att försöka få in mer i huvudet!
 
Har snart utvecklingssamtal på skolan, både Måns och Hugo ska utvärderas... ;-) Dax att käka lite lunch om jag ska vara något sånär fokuserad! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0