Dax att uppdatera!

Som vanligt är det rätt tomt i denna blogg... Hinner/vill inte/ids inte uppdatera så ofta. Har egentligen inte så mycket att rapportera! =) Skolan går kanon och vikten går fortfarande neråt även om det går sakta! Gjorde en liten mätning för någon vecka sedan och sammanlagt har jag tappat hela 244 cm... Oj! Det var inte så lite tyckte jag. Jag har tappat nästan 52 kg också. Är väl egentligen "klar" men två kg till skadar ju inte. ;-)
Var på återbesök på kirurgen i onsdags och fick mycket väl godkänt! Mina värden låg jättebra fast jag slarvat med medicinen så domen blev mer medicin och dricka mer vatten annars så var hon jättenöjd med min insats! Jag är självklart också jättenöjd! Min bild i spegeln är numera lika med den som jag haft i mitt huvud... Många ser sig som tjocka även efter viktnedgång men eftersom jag aldrig har fattat att jag varit så stor som jag faktiskt var så stämmer bilden av mig själv bättre nu!

Vardagen lunkar på som vanligt. Har en kurs nu som går på halvfart men det är mycket litteratur som ska plöjas igenom så mina dagar består av läsning. Kul? Jo faktiskt! Att utvecklingsteorier och Freud skulle vara så intressant visste jag inte. Trodde att kursen skulle vara tyngre eftersom det är mycket läsning men det är lite fiffigt indelat så man hinner med! En annan fantastisk sak är Google dokument! Underlättar vårat grupparbete när jag kan sitta hemma och skriva i samma dokument som mina gruppmedlemmar Elin och Josefine! Smart!

Nu ska jag sjunka ner i soffan med kaffemugg nummer sju för dagen... Hm, sju gånger två och en halv deciliter är... Oj, 1,75 LITER... Kanske ska dra ner liiiite på kaffedrickandet innan min mage ger upp eller kanske börja dricka med mjölk (usch)!

Kommentarer
Postat av: Kimsan

Med tanke på att kaffe är vätskedrivande och man ska dricka vatten i dubbel mängds som kaffe som man häller i sig så blir det mycket vatten för dig att ta igen ;P... lika är det ju med te (jag dricker ju inte själv kaffe) men jag hinner aldrig dricka igen mängden... men det är ju lite skoj att tänka på ibland ;)



Grattis till framgången förresten, med både vikten och skolan!

2012-01-31 @ 23:41:53
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0