Sjuka barn...

Det började i torsdags mitt på dagen. Hugo hade varit ute och lekt med grannbarnen, de hade vattenkrig! Han kom in och landade på soffan och började klaga på huvudvärk plus att han var stekhet. Han somnade efter en stunds gnäll och sen vid halv sex kräktes han, rejält. Tror att det beror på att han var het som en kamin och trots alvedon gick inte febern ner. Han sov hela kvällen, vaknade till runt 23-tiden för att kräkas igen. Jag ringde 1177 för jag tyckte inte att det var så kul eftersom jag fortfarande inte fick ner febern (låg på över 40 hela dagen) och fick rådet att ge Ipren istället. Gjorde det och sen sov han skapligt fram till 7:30 på fredags morgon. Fredag var han lite varm men inte mycket, idag är han som vanligt.
När Elli vaknade i eftermiddag hade hon huvudvärk och feber. En och en halv timme senare, efter 7 ml alvedon och lite vatten, kom en kaskad över hela mig, henne och dubbelsägen med alla extra kuddar och täcken... *suck* Nu håller vi oss isolerade tills farsoten är över. Tror att kräkningarna har med huvudvärken och febern att göra men man vet ju aldrig. De har iof inte ett dugg ont i magen men bäst att ta det säkra före det osäkra! Stackars Sonny var hit nyss och blev "motad" i dörren vilket resulterade i en helt hysterisk Hugo för han ville minsann leka. Nu har han väldigt dumma föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0