Dagen efter kvällen före...

Igår skedde en liten kidnappning av min älskade granne Veronica! "Kakgänget" hade planerat och jag blev inbjuden att delta, vi skulle paddla kanot!
Veronica blev mycket chockad igår morse när vi dök upp för att hämta henne! Vi åkte sen till Vemdals Campen och hämtade tre kanoter för att ge oss ut på en paddling i vacker natur! Jag hamnade i samma kanot som Karolina och vi hade väldigt trevligt på vår lilla tripp allihopa! Jenny hade fixat med fika på halva vägen. Vi måste ha paddlat iaf 5-6 km. Gissa vem som inte kan röra armarna men vi vann! =) Vi kom på att eftersom vi kom först till Vålkojan så vann vi givetvis men det var ingen annan som visste att det var tävling... :-) Vi landade på Vålkojan för lite lunch innan vi begav oss till Böle för omklädnad inför kvällen.
Veronicas mamma, systrar och svärmor hade planerat en överraskningsfest på Norsgården. Kan säga att vi var mååånga som inte kunde hålla tillbaka tårarna under kvällen. Veronica är en så fantasftisk människa så detta var hon väl värd! Hon vände i lokalen när alla började sjunga, vi var nog alla ganska lättrörda under hela kvällen och Monica (Veras bästa vän sen lekis) höll ett fantastiskt tal och vi grät så mascaran försvann...
Vi åt planka, tårta och korv under kvällen. Det var levande musik till 01 och sen var det dax att traska hemåt. Måns satt uppe 01:40 när vi landade hemma men resten av barnen sov. Kajsa och Linnéa fick skjuts av Fredrik hem. Jag och gubben stupade i säng men jag hann inte somna innan Hugge började strula... Två ggr var jag upp med mina värkande armar (tack vara två timmars intensivt paddlande) och tredje gången klev Thommy upp. Givervis hade Hugo kissat i sängen då och var så förstörd att hans gråt väckte Elli. Då var karusellen i full gång... Efter lite nya sängkläder till Hugo och en flaska välling till Elli så var det lugnt igen men klockan var då efter 05... Jag somnade tillslut för att vakna strax före 8 av att Elli står och skriker. Bara att ta sig i kragen och kliva upp. Thommy ligger kvar och jag har förhoppningar om att det är min tur sen... Ska ta en Ipren nu när cidern böörjat gå ur kroppen lite så värken släpper och jag får sova! Jag fick faktiskt slut på sju cider men då delade jag med mig ordentligt!
Nu ska jag byta bajsblöja på lillgumman.

TACK VERONICA FÖR EN UNDERBAR DAG OCH KVÄLL! 

Idag står det inte mycket på dagordningen, jag väntar på min tur i sängen som det känns... Tre timmars sömn mår man inte helt ok på!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken häftig dag, kväll, natt ni hade :)

Kul att ni får ut och göra något roligt. Hoppas det är din tur att sova nu lilla gumman min....

Puss till er alla.

2009-08-30 @ 10:54:11
URL: http://piaskryping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0