Fullt upp!

Har mamma här. Vi spelar Skip-Bo, myser och bara är! Jag har dragit på mig jorden snuva...
Kokade saft idag, plockade en liter vinbär och recept fick jag av Vera.

Igår hade vi fullt hus här då vi körde "hemma-hos" här hos oss. Vi var sex mammor och åtta barn (om jag inte glömt någon...) som surrade, lekte och umgicks.

Ullet ringde och informerade om att nu ryker nog Rätans klasser mellan 5-9. De tänker lägga ner skolan för oss... Åsarna, Klövsjö och Skålan ryker också för en besparing på 2 miljoner. 
Vad ska man göra? Jag skulle ju faktiskt kunna tänka mig att engagera mig politiskt... De har även eventuellt planer på att lägga ner all kyrkisverksamhet här också eftersom det inte finns några barn... Hur har de då räknat för vi brukar vara mellan 6-14 barn plus vuxna 4-11. Hur många måste man vara för att få ha kyrkis? 82? Man blir ganska less...

Kommentarer
Postat av: Erika

Less blir man, minst sagt!!

2009-09-11 @ 13:59:02
Postat av: Ulrika

Det är bara att hoppas på att det är lösa rykten, men lik förbannat blir man trött på att det aldrig är nog.

2009-09-11 @ 19:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0