112

De är väldigt trevliga på larmcentralen 112 iaf! Igår eftermiddag luktade det brandrök här hemma och när jag lagade mat så slog det in en MASSA rök... Vad jag inte hade sett var att det glödde lite efter morgonens eldning när jag stängde spjället så det var ju inte konstigt att det rök in efter ett tag... Efter lite extra koll av grannen och svägerska Ullet så kunde jag återgå till matlagningen... =) Jag var bombis på att vi hade soteld men vilken tur att jag hade fel! Givetvis ska såna här saker hända när Thommy inte är hemma, han hade kvällskurs igår...

Var även till grannen igår och inspekterade alla påsar och väskor med inhandlade grejor från Ge-Kås! Härligt men man få sån längtan till Ullared! Alfred och Elli lekte och sen fikade vi lite, eller Elli, Alfred och Vera fikade... Jag äter ju inte smörgåsar så jag drack lite te istället. 
Efter fikat så fick Musse leka med Tilla i hennes nybyggda hundgård. De lekte nog i minst 40 minuter och sen fick Musse komma hem och bada. Inte superpoppis men supernödvändigt...  

Idag har jag ingenting på schemat, funderar på att sova när Elli sover... Vi får se hur det blir!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0