Stan med barn...

Igår drog jag till stan, jag som skulle åka tiiiiidigt kom iväg 10:05... Jaja, plockade upp mamma och for ner på stan för att börja med lunch på McDonalds. När vi skulle beställa så har de tagit BORT Big Taisty, enda ätbara burgaren på McD... Det löste sig iaf och barnen skötte sig faktiskt skapligt. Nu måste jag väl påpeka att jag har ingen tvillingvagn utan Hugo fick gå LÖS!
När vi ätit var det dax att hitta vinteroverall men det gick inte bra, det fanns ingen overall som passade på Lindex, H&M, Åhlens eller KappAhl... Jag gav upp. Vinterskor fanns det däremot på Staduim (har aldrig handlat där förr utan det var svägerskan Ulrika som tipsade) för 499:- och de var superfina!
Jag hade lovat barnen att vi skulle in på Traktörens leksaksaffär om de skötte sig vilket de inte gjorde så vi gick dit i alla fall. Det strider mot alla uppfostringsregler, jag vet, men jag behövde köpa en "Mitt första år"-bok åt Elli och det gjorde jag!
Efter våran raid på stan som inte var helt enkel med tanke på Hugo så for vi hem. Kidzen badade i nästan en timme och sen for jag, mamma, Måns och Elli på Coop. Shoppade och for hem till mamma för fläskfilé och pommes. Hemma i Rätan var vi när klockan slog 21:00. Elli skrek från Brunflo (åtta mil!) med en paus innan Svenstavik då jag passade på att ringa pappa. Iof bajsade hon igårkväll 23:00 så hon hade nog lite magknip. Ungen bajsar inte som normala bebisar utan nu hade hon inte gjort det sen förra torsdagen... Hon samlar på sig! :-D
Nu sitter jag och äter frukost, Elli protesterar i vagnen och vi ska fara och handla!
Tack mamma för en trevlig dag!

Vera: Jag håller tummarna för er och har funderat på er sen i onsdags. Jag hoppas att det ordnar sig... Du får höra av dig när du vill eller orkar! Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0