Slut på sommaren!

Hösten är här!! Så är även skolan och praktiken! 
Första veckan hade vi läkemedels-tenta, klarade den galant! 100% rätt skulle vi ha denna gång för att bli godkända vilket inte är så dumt eftersom det är liv det handlar om när det gäller läkemedel och dosering... 
 
Spenderat två veckor i Svenstavik på hälsocentralen och trivts kanonbra!!! Nu ska jag bli distriktssköterska! ;-) Vilket otroligt härligt och varierande arbete, hur inspirerande som helst!! Hälsocentralen var verkligen min grej! 
Nu är jag på två veckors praktik i Åsarna, också hur bra som helst med underbar handledare!! Bara andra dagen där än så länge och många nya ansikten! Trött som bara den om kvällarna! ;-) Igår somnade jag 20:10... 
 
Annars så lunkar livet på! Händer inte så mycket förutom att skruttan slutat med napp (ÄNTLIGEN), hon fyller fem år på söndag så det var baske mig på tiden! Hon och Thommy hade ofrivillig dragkamp i fredags, Elli bet och Thommy drog vilket resulterade i att nappen gick i två bitar. Sista nappen hon hade så då var det bara ett att göra. Vi hade tänkt ta det dagen efter hon hade fyllt år men nu kom tillfället lite tidigare!
 
Fotbollssäsongen är över för grabbarna, avslutning i lördags med match i Funäsdalen och sen middag och bowling på Huskeý i Vemdalen. Trevligt värre! 
 
Gillestugan är färdig, tv:n hänger på väggen och det enda som saknas är gardinstänger men de tänkte jag fixa imöra! Har en sjukgymnasttid i Svensta för min trasiga axel så då tänkte jag passa på att införskaffa svarta gardinstänger.
 
 I övrigt inget nytt att rapportera tror jag... Glest bland inläggen här men så får det vara! Ibland kommer jag på bloggen, bättre sällan än aldrig!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0