Rapportskrivning...

Som vanligt är det studierna som hägrar i bloggen! :-P Just nu är det rapportskrivning på schemat, handlar om empowerment och en massa andra ord som ska förklaras. Det värsta är att jag vet innebörden, jag vet hur jag vill skriva i rapporten men eftersom ALLT ska refereras till litteraturen blir det inte riktigt som jag hade tänkt mig... Jaja, får göra det bästa av situationen och hoppas att jag får mitt eget utrymme i diskussionen! 

Imorgon är det gruppträff och sen på onsdag är det filminspelning. Vi ska filma ett samtal och sedan skriva en reflektion på den, tilsammans i gruppen. Känns ganska ok faktiskt, har en bra grupp så det ska inte vara ett bekymmer!

På fredag är det sista dagen för tentaresultat. Gruvar mig lite, börjat bli nervös över om jag måste göra en omtenta... Kändes inte så lockande faktiskt! Första känslan jag hade var ju att det gick bra men nu när det gått två veckor blir man osäker, det kanske inte gick så bra... Man lyssnar på tok för mycket på alla andra och deras reaktioner på tentan och ens egen uppfattning om saker och ting kanske inte stämmer... Kanske var tentan jättesvår, felvinklad och allmänt felbyggd eller hade jag tur att jag läst rätt saker?? Blir inte klok på denna väntan, det är då ett som är säkert! Tur att vi ska baka tunnbröd på fredag så man får tankarna på annat! Känner jag mig själv lär jag ju logga in på Ladok (där mina betyg läggs in på internet) i tid och otid hela fredagen trots bakning! :-P Bara idag har jag nog kollat minst 23 gånger fast jag vet att de har 15 arbetsdagar på sig att rätta tentan...

Barnen har lov hela denna veckan, Thommy har semester! Skönt för barnen med en veckas ledighet, inga tidiga mornar även om de är uppe runt 06 iaf... :-P Varför får man alltid väcka dem på skoldagar medan på helger och lov skuttar de upp före klockan sex frivilligt?? 

Har ingenting speciellt inplanerat denna veckan men kanske ska vi hitta på någonting, om jag nu blir klar med rapporten så jag kan slappna av! Måns pratade om att åka slalom till helgen, låter ju inte helt fel, var ju ett tag sen!!
 
Nu ska jag dyka ner i litteraturens undersköna värld i några timmar till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0