Städa eller inte städa, hur gör Hugo?

Jo, Hugo städar INTE. Han har bestämt sig för att han inte vill/kan/orkar/har lust att städa ihop på sitt rum. Nu sitter han där inne. Taktiken då? Grina/skrika/svära/kasta grejor, funkar det då? Nej. Har sagt att han får komma ut när han är klar men jag antar att det ser värre ut nu än när jag bad honom börja... Vaför ska man behöva tjafsa och bråka jämt? Det spelar ingen roll om det så är en leksaksbil som ska plockas upp, han stenvägrar. Jag går "bet" på honom. Till saken hör att det inte ens är mycket att städa, mest kläder som ska plockas ihop men det ska tjuras... Det går väldigt mycket energi som jag skulle behöva till annat men, men...

Annars då? Thommy är ute och plockar undan studsmattan och Elli och Måns hjälper till. Jag ska få tummen ur och läsa lite filosofi idag, känns nödvändigt så jag vet var behaviorismen, existensialismen, materialismen m.m. är och kan skilja dem åt... Vilka som sa vad och vilka som tyckte så, vad nu det ska vara bra för när man ska lägga om sår och ta prover! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0