Första veckan!

Nu har jag gjort första veckan på skolan! Det är mycket information att ta in! För det första trodde jag inte att det var så stort som det var på Campus, det är ju gamla I5 så jag borde ju haft mina aningar... Det är många hus att hitta i men än så länge har det gått bra! Vi har haft föreläsningar i om hur det är att läsa på universitet, hur man lånar böcker, It-systemen m.m. En riktig föreläsning om omvårdnadshistoria har vi haft och det var riktigt intressant!
Jag har ansökt om litteraturstöd från kommunal, jäklar vad studentlitteratur är dyrt och vad många böcker man behöver till varje kurs... Kommer nog bli ruinerad!
Här hemma har det gått bra så här första veckan! Har ju varit hemma rätt tidigt eftersom vi inte haft några riktiga föreläsningar. Blev kvar i stan på torsdag eftersom vi skulle på sopptorsdag med resten av klassen! Det var 80-talstema så vi gick "all in" med krusat hår, blå ögonskugga, rosa läppstift och knallrosa leggings! Kul att vara med på en grej iaf, det händer ju saker varje kväll i princip nu under nollningen! Snart är vi T1:or istället för nollor!
Nej nu ska jag ta mig i kragen och ge mig ut i lingonskogen snart! Ikväll ska vi till Köln och äta kräftor med ett gäng, ska bli trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0