Händelsernas dag!

Imorse skjutsade jag iväg Hugo på dagis och när jag kom hem började jag plocka lite, dammsög och fnulade på. Det plingade till i telefonen och Erika undrade om jag hade planer på att tapetsera idag! Om så var fallet skulle hon och Elle komma och passa Elli medans! Det var bara att kavla upp ärmarna och sätta igång och spckla om det skulle hinna torka och slipas innan tapetseringen... 13:20 börjar jag sätta första våden utan vattenpass och lod... Hittade ett efter att jag hämtat Hugo på dagis och hör och häpna: Våden var rak!

Erika och Elle roade sig med att byta gardiner, plocka på diskbänken och greja lite medan jag satte våder (med hjälp av Elle som höll i tapetrullen). 15:40 var vi klar! Snacka om snabbt jobbat men det var iof bara sju våder också!

Snodde en halvtaskig bild (Hugge är fotograf...) av Elle på hennes blogg!




När jag ändå var igång så hittade jag en skänk på Jysk som jag vill ha så då tog vi och beställde två... Det var jätterea så den kostade bara 1250:- mot tidigare 2499:-. Vill inte ha vitrinskåp i furu till och jag anser att det är för mycket jobb att slipa och måla... Flyttar ner vitrinskåpet till Gillestugan och den tilltänkta baren som ska fixas så småningom!



Det kommer bli superbra!

Nu ska barnen läggas, Sara sättas i soffan och sambon vet jag inte riktigt vad jag ska göra med men han är ju vuxen och kan välja själv! :-)


Kommentarer
Postat av: Johanna

SKIIIT SNYGGT!

Du är duktig du syster <3

Kommer bli skitabra med dom vita möblerna =)



Pyss

2010-01-13 @ 19:46:51
URL: http://johaani.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Oj så fint, men det är inte lika som i vardagsrummet? Du är ju jätteduktig på att tapetsera. Puss

2010-01-13 @ 20:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0