Inte så populär...

Har en väldgt opoppis dotter just nu... Hon har i flera månaders tid kastat av sig blöjan när hon ska sova och sen kissat ner hela sängen mellan en och tre ggr PER kväll... Gissa om vi är less! Har provat ALLT, body, hel pyamas och hel pyamas bakofram... Hon lirkar av sig allting och sen pinkar hon. Har inte ens lakan så att det räcker till när det är som värst. =O Ska tillägga att hon sliter av sig så fort hon gjort nr två också... DET mina kära läsare är inte heller kul. Provat med potträning men hon är inte "pottmogen", hon vill gärna sitta men hon förstår inte riktigt att det är där man ska göra vissa saker.
Igår så pinkade hon ner sista lakanen och fick sova i våran säng, vi trodde iaf att hon skulle sova. Halv sex imorse fick vi nog efter en natt utan sömn. En flaska välling och bädda med vad vi hittade och sen sov hon faktiskt en stund... Idag har hon däremot sovit middag mellan 10:30-14:00. Håll tummarna att natten som kommer fortlöper med mer sömn! =)

Hon har börjat med att hälla ut all mat på bordet när vi äter, inte heller så kul...

Hon klättrar (fortfarande) på allt, har fortfarande stolarna tippade i köket (hon ställer visserligen upp dem själv). Har börjat "slussa" upp dem och vissa dagar fungerar det medan andra fungerar mindre bra och då har jag oftast kaffebönor alternativt vatten över hela köksbänken. Hon styr stolen dit hon vill och sen är sölet i full gång! Klättrar i Tv-bänken och bokhyllan. Hur gör man för att de ska sluta klättra? Hon har ramlat och slagit sig så den metoden verkar inte fungera...

Hon har börjat smita så nu måste man låsa om man ska på toa eller ner till tvättstugan för gud vet vart skruttan är då man kommer tillbaka... =)

Hon har många hyss för sig denna lilla snart tvååriga fröken men hon har ju lärt av en mästare: "Hugge the man". Bådar gott inför framtiden!

Har paltkokning på spisen, kanske lindrar det lite! ;-)

Idag var Måns första dag i andra klass. Jag har varit hemma med en snorig lillfröken och egentligen skulle jag ha jobbat så att följa honom var tyvärr inget alternativ. Han ringde nu på em och ville stanna kvar på fritids så då ska jag kolla in nya lokalerna i em istället! =)

Nu ska jag ta tag i mitt liv och hänga en tvätt så vi har någonting att lägga i Ellis säng inatt... =) Detta blev ett gnällinlägg men det unnar jag er där ute! ;-)

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Ditt inlägg får mig att tänka tillbaka på när jag hade en liten tjej ( nämner inga namn)som gjorde liknande saker och rymde. Hoppas du står ut och inte blir "helt" GALEN........

Puss på er alla älskegryn. <3<3<3<3

2010-08-23 @ 19:17:39
Postat av: C

Alltså va roligt ni verkar ha de.. Är de nu tant ska ryka in å va hemma en helg? :P

2010-08-23 @ 20:16:12
URL: http://christinee.blogg.se/
Postat av: Ullet

Äpplet faller alltså inte långt.......

2010-08-23 @ 21:33:29
Postat av: Kimsan

Jag är inte speciellt avundsjuk på dig/er... hoppas bara att det ger sig snart!

2010-08-25 @ 19:50:24
URL: http://mammanochtrollungarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0