Vilken dag...

Igår skulle vi ju åka till stan en sväng och hälsa på. Innan det så skulle vi hämta en bilkudde hos Ingrid och Pierre och GIVETVIS var jag ju tvungen att hissa ner fönstret på passagerarsidan för att surra lite med dem (de stog ute). När vi skulle fara så får jag inte upp rutan...
TVÅ TIMMAR tog det innan vi fick upp rutj'veln... Då hade vi dragit och ruckat plus monterat av hela dörrens insida för att komma åt motorn som sköter elhissarna. Efter lite hjälp av Gugge så fick Thommy till det och nu RÖR INGEN våra elhissar... Måns var less och Hugo förbannad eftersom han minsann skulle vara ute i snön utan kläder medan vi höll på med rutan. Det var ett väldans liv inne...

Väl i stan så var det mesta frid och fröjd. Vi fikade och sen gav vi (jag, Elli och Thommy) oss ut och letade tapeter till köket. Hittade inga som jag ville ha men det finns en tapet på RUSTA som var snygg.
Mamma bjöd på mat, jättegod kyckling. Kunde dock inte njuta fullt ut eftersom lillgumman skrek i flera timmar... Hon har aldrig gjort så och jag vet inte riktigt vad det var men hon gillade INTE läget! Stackars gammelmomma vankade av och an... Hann säga hej iaf till Johanna och Daniel men mycket mer var det inte eftersom lillstumpan var så förbannad...  
Vi åkte från mamma klockan 18 för att handla lite på Coop innan hemgång. Gick hur bra som helst och när vi var nästan i Brunflo kom jag på en sak som vi glömt: ISBORREN... FARAO, vi fick så lov att vända eftersom jag har lovat Måns att ta hem den (fått av gammelmomma) snarast bara den kom ner till Östersund från Storuman. Jaha, 30 minuters "omväg" blev det... Landade på gården 20:30.

När vi kom hem så var Elli som vanligt, hon började jollra glatt när hon såg vart vi var! Jag gjorde nachostallrik och vi mös framför tv:n. När jag kom med min tallrik från mickron in i vardagsrummet så såg jag: DET FATTADES BÅRD på väggen... Skit, skit, skit, ibland lessnar jag totalt... Gissa vem boven i dramat är? Jo ni gissade nog rätt: HUGO. Han har i stundens hetta när vi var ute och han var arg, rivit tapet, IGEN... *suck* Vart ska eländet sluta?

Till råga på allt så har jag ont i halsen men nu har jag druckit varm choklad så nu är det bättre! Dax att dra till Böle, Thommy ska titta och ev. fixa deras skoter!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för en jättemysig dag :)

Puss

2009-03-01 @ 16:30:44
Postat av: Lina

Ja,jag måste ju säg att Hugo e för go! Bara att komma på tanken att dra bort tapeter =) Haha! Jag kan verkligen se din min framför mig! "men vad faan!!" "Huuuuugo!!!!!!" Hoppas allt e bra med er och att du kryar på dig snart! Pöss!

2009-03-02 @ 16:31:42
URL: http://lollinona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0