Personalfest!

Igår var det ju som bekant personalfest för Östgärdes partypinglor! Jag var "smart" och tog en rask promenad mitt i da´n för att kunna äta någorlunda till kvällen... Vad jag inte visste då är att jag idag är stel som en pinne med värk i armar, axlar, ben och fötter...
Fick sällskap av Marlene till Wärd´s där vi skulle samlas. Jag hade min kära gamla cykel för att slippa få så onödigt mycket motion. Väl där så fick vi en liten påse med chips och ostkrokar (jag sparade min till barnen och de sitter och mumsar nu...) plus en flaska med "näringsdryck". Sen bar det av på tips promenad och efter GL så fattade jag och skrev in GLADVALLEN på papperet. När vi var utanför brandstationen så började mitt däck på cykeln pysa så konstigt och det visade sig att jag hade dragit på mig den förrädiska åkomman: punka... Lämnade cykeln halvt i tårar och traskade i skaplig takt in på fotbollsplanerna nere på Gladvallen för att sluta upp i Brännboll. Jag har nog inte kutat så mycket sen jag gick i skolan... Snacka om att det är allvar fast det är lek! Man kutar så man nästan hostar blod... Efter lite vätskepaus delade vi på oss för vissa ville spela kubb istället men jag och 12 till fortsatte med brännboll. 

När vi spelat klart så skulle vi gå till Wärd´s igen och där väntade muríkkan med wok på färska grönsaker och fläskkött - very GI och det var ju tur det för det var varken glaset med vin (lämnade iof två tredjedelar för det smakade urk) eller den gigantiska mjukglassen med chokladsås och tuttifruttiströssel jag tryckte i mig...

Efter avtackningar så knatade vi hem, jag dragandes på en cykel med punka. Det var skönt att lägga sig i sängen kan jag meddela!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0