Mys!

Sitter i köket, elden sprakar och jag sörplar kaffe. Barnen har krypit i säng och även om idyllen bryts av små barnrop emellanåt så har jag det ganska härligt just nu! Eldar för fullt i vardagsrummet, det sprakar som bara den... Börjar nästan bli lite för varmt, nu klagar jag mitt i idyllen också...

Dagen har varit ok. Började med att vi (jag) försov mig liite, vaknade 7:26 och då ska Måns helst vara utanför dörren men han låg och mös i min säng! Iof hade han redan ätit frukost med sin fader så det var inte såååå farligt och sen cyklade de till bussen så det gick bra!
Fick iväg Hugge the man till dagis och begav mig till kyrkis för lite smvaro med de få föräldrar som finns på byn... Åt korvstroganoff och ris (tack kyrkan) innan det bar iväg med skräpet som jag hade på släpvagnen bakom bilen (som jag kört runt på halva dagen)...
Framme i Brånan kom det en kvinna och tog tag i saken och började kasta mina grejor, en händig en måste jag säga... Duktig som attan, trevlig och så blev det gjort på en timme istället för fjorton! När vi väl var klara så var jag skitig om kläderna, svart (bokstavligt talat) om händerna och ganska så trött i ryggen plus att Elli nog funderade lite vart hennes annars så snälla mamma var eftersom jag var tvungen att strunta i henne en stund (inte poppis kan jag meddela, fröken är inte van att vänta! =D). Fyra kubik skräp och notan blev noll... Snacka om bra service!

Nu ligger alla barnen i sina sängar och några sover till och med! Kvällen kommer att spenderas framför TV:n med Ugly Betty först och sen fruarna. Gårdagskvällen spenderades hon grannfrun ätandes kakor med tillhörande saft! Inte så tokigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0