Handlat.

Idag är det alla (eller måååånga iaf) barnföräldrars favoritdag nämligen dagen då barnbidraget kommer! :-D Har varit på affären och laddat frysen med lite diverse som bl.a. kycklingfilé.

Imorgon bär det av till Östersund för inhandling av vinterskor till mig (crocs i all ära men det drar om tårna...) och en vinteroverall till Elli. Det är två akuta saker som tyvärr kommer att dra ner statusen på mitt feta bankkonto men samtidigt är det ju så kul att handla någonting ibland! :-D

Idag har vi tagit det väldigt lugnt jag och stumpan. Vi har fikat med Ulrika som var hit en sväng på fm, handlat och vilat. När vi hämtade Hugo fick vi även med oss Lea som skulle till sin momma (barnens farmor) så vi blev kvar där en stund och surrade. Måns har jag inte sett sen imorse. Han var hem och frågade om han fick leka med Marcus eller han ropade i trappen, jag vilade med Elli... 

Idag ska vi äta farmor´s underbart goda kotletter och sås. Thommy kommer att bli väldigt glad, det är lite av en favorit här hemma!

Måste fota Elli också och skicka ett tack till svärmors syster Gerd. Elli fick en så fin Polarn och Pyret dress, röd och vitrandig tröja och byxa.  Kanske lägger ut bilden här sen också.

Nu måste jag sluta äta Nyåkers stora pepparkakshjärtan (bästa pepparkakorna om ni frågar mig) och börja med kotletterna.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Mmmmm...kalasmat på en torsdag, lyxigt, blir lite avis. Själv hade vi korvstroganof, fast de é gott de me.

Puss

2008-11-20 @ 19:23:29
Postat av: Vera

Hej du!

Såg att du hade ringt. Vi är fortfarande kvar i stan, åker hem i morgon en sväng tills på sön. Viska troligtvis till Umeå, får se om det blir på tis. Här har vi bara gått å väntat på besked å när beskedet har kommit så har vi fått väntat på nästa besked. Egentligen har vi inte fått några besked... Bara väntat å väntat. Men nu ska han få antebiotika (stavning?) å något annat. Tur att vi har syster Månkan som får rycka in i helgen å ge honom det.

Vi höres

2008-11-21 @ 16:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0