Söndag

Hade söndag igår så jag har tänt tredje ljuste i adventsljustaken redan... Denna vecka har jag inte haft en aning om vilken veckodag det har varit... Man blir så när man är isolerad från omvärlden.

Idag klev jag ur sängen närmare 11:30... Började dagen med att tvätta och packa undan kläder som är för små åt barnen. Känner mig lite nyttig fast jag låg så länge.

Har börjat fundera över julmaten. Måste planera handling och skapande! Jag gillar att fixa inför middagar men det gäller att planera in hur och när allt ska göras... Listan för vad jag ska göra för mat är redan klar så jag ska bara skriva ner vad som ska handlas. Tänkte ev. handla i stan nästa måndag men vissa saker måste jag göra lite tidigare så det blir ev en resa till Svenstavik för lite julshopping bl.a. på DollarStore.

Snart kommer även min älskade syster hem från Thailand. Hoppas att hon har haft en underbar resa, jag är lite avis måste jag erkänna. Jag hade gärna åkt från kylan jag också men kanske inte med alla barnen... Jag och Thommy funderar faktiskt på om vi ska fara någonstans i framtiden men då åker vi hela familjen. *dyrt*

Nu ska jag köpa en Coca-Cola och åka upp på Åsen med den, Gunnar är magsjuk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0